divendres, de desembre 14, 2007

Judici a l'Assemblea per un Habitatge Digne

"Davant el judici que es va realitzar el dimecres passat contra un membre de l'organització de la manifestació que vam realitzar el passat 6 d'octubre, en defensa del dret a un habitatge digne, fem aquesta roda de premsa, per denunciar una situació injusta, que puguin jutjar a un company nostre per manifestar-se en defensa dels seus drets" Així començava Glòria la seva intervenció; tot seguit ha explicat que l'Assemblea per un Habitatge Digne de Sabadell segueix treballant de forma constant, acabant d'elaborar un dossier amb propostes per tal d'aconseguir l'accés universal a un habitatge digne. També ha explicat que el proper 29 de desembre es realitzarà un sopar i un concert en defensa d'un habitatge digne a l'Ateneu Llibertari de Sabadell (passatge Èdgar Ricceti) al que ha convidat a tota la població sabadellenca.

Posteriorment en Lolo, la persona que va ser jutjada el dimecres passat, acusada pels mossos d'esquadra de desobediència i danys ha exposat com es va desenvolupar el judici: "dilluns vaig rebre una citació en la que hem deia que tenia un judici de faltes dimecres, en el que se m'acusava de desobediència a l'autoritat el dia de la manifestació per un habitatge digne (...) El dimecres em vaig presentar a jujtats i vaig demanar que suspenguessin el judici ja que no m'havien fet arribar amb anterioritat la denúncia, amb els fets corresponents, i per altra banda ja que volia disposar d'un advocat d'ofici. La jutgessa si va negar. (...) Durant el judici, només si va presentar un mosso tot hi que m'havien denunciat tres. L'agent que es va presentar va afirmar que no podia acusar-me de res ja que no m'havia vist fent res, i va explicar que quan m'havia requerit la documentació jo li vaig facilitar; i així va ser, ja que jo estava participant en el servei d'ordre de la mani i em vaig identificar com a responsable. Davant la no demostració per part dels mossos de què hagués comès cap més delicte que participar en la manifestació, la fiscal va demanar l'absolució i ara estic esperant que es dicti la sentència". Finalment afirmava: "crec que els mossos em van denunciar per tal d'intimidar a l'assemblea i a les persones que es manifestaven aquell dia, com ja van demostrar el mateix 6 d'octubre identificant a vàries persones i retenint-les sense cap motiu, crec que el missatge dels mossos és ven clar: si us mobilitzeu no us sortirà gratis i això ha quedat més clar que mai amb la rotunda petició de la pròpia fiscali que ha demanat la meva absolució, deixant clar que no hi havia ni el més petit indici de delicte ".

Amb aquesta acció, l'Assemblea per un Habitatge digne de Sabadell ha deixat clar que no es deixarà intimidar i no descarten realitzar noves mobilitzacions quan surti la sentència.