divendres, de juny 15, 2007

N'hi ha que fa temps que veuen el llum al final del túnel

Evidentment no som Suïssa.

Aquí fa 40 anys que es va dissenyar una autovia, el Quart Cinturó, que encara no s'ha construït, i no crec que vingui ningú d'Europa a inaugurar-lo perquè els cauria la cara de vergonya.

Allí línies ferroviàries alpines finançades, entre d'altres, per les taxes en el transport de mercaderies i per impostos en els carburants.

Aquí els diners públics, que no es destinaran a altres conceptes socials o educatius, van a fomentar el transport per carretera i a augmentar la pressió urbanística, és a dir, a generar plusvàlues a mans de tercers. Ni repartiment de riquesa ni millora de la qualitat de vida dels ciutadans. Les inversions en transport col·lectiu no són també una injecció en el dinamisme
econòmic?

I el que és més greu: encara som els detractors del Quart Cinturó els que hem d'argumentar perquè s'ha de canviar de model!!!

Qui són els veritables representants i constructors de la cultura del NO, artefacte semàntic identificable conceptualment i estratègicament amb el de la guerra preventiva?

--
Toni Altaió
Campanya Contra el Quart Cinturó
937 171 887


____________________________________________
Vilaweb
DIVENDRES, 15/06/2007 - 06:00h
Suïssa estrena un túnel que travessa els Alps
S'ha construït en vint-i-cinc anys

Alts càrrecs europeus es reuneixen avui a les poblacions suïsses de Frutigen i Viège per inaugurar el nou túnel del Lötschberg, de 34,6 quilòmetres, que travessa el país de nord a sud. Aquesta inauguració tanca la primera etapa de les noves línies ferroviàries alpines, després de vint-i-cinc anys d'haver-se projectat i d'onze anys de perforació del túnel. L'obra ja ha costat 4.500 milions d'euros, un 14% més del pressupost inicial.

Per sufragar el túnel, Suïssa va crear un fons especial de finançament dels transports públics, a base de taxes als camions de gran tonatge, de drets de carburants i de préstecs.

La línia ferroviària de Lötschberg, la primera que travessa els Alps, entrarà en funcionament regular el 9 de desembre. Mentrestant, sols oferirà un servei reduït per a trens de mercaderies.

La setmana passada la xarxa de transports suïssa també era notícia perquè es va inaugurar la línia de TGV Zuric-París, que estalvia noranta minuts de trajecte als usuaris.