Aquí fa 40 anys que es va dissenyar una autovia, el Quart Cinturó, que encara no s'ha construït, i no crec que vingui ningú d'Europa a inaugurar-lo perquè els cauria la cara de vergonya.
Allí línies ferroviàries alpines finançades, entre d'altres, per les taxes en el transport de mercaderies i per impostos en els carburants.
Aquí els diners públics, que no es destinaran a altres conceptes socials o educatius, van a fomentar el transport per carretera i a augmentar la pressió urbanística, és a dir, a generar plusvàlues a mans de tercers. Ni repartiment de riquesa ni millora de la qualitat de vida dels ciutadans. Les inversions en transport col·lectiu no són també una injecció en el dinamisme
econòmic?
I el que és més greu: encara som els detractors del Quart Cinturó els que hem d'argumentar perquè s'ha de canviar de model!!!
Qui són els veritables representants i constructors de la cultura del NO, artefacte semàntic identificable conceptualment i estratègicament amb el de la guerra preventiva?
--
Toni Altaió
Campanya Contra el Quart Cinturó
937 171 887
____________________________________________
Vilaweb
DIVENDRES, 15/06/2007 - 06:00h
Suïssa estrena un túnel que travessa els Alps
S'ha construït en vint-i-cinc anys
Alts càrrecs europeus es reuneixen avui a les poblacions suïsses de Frutigen i Viège per inaugurar el nou túnel del Lötschberg, de 34,6 quilòmetres, que travessa el país de nord a sud. Aquesta inauguració tanca la primera etapa de les noves línies ferroviàries alpines, després de vint-i-cinc anys d'haver-se projectat i d'onze anys de perforació del túnel. L'obra ja ha costat 4.500 milions d'euros, un 14% més del pressupost inicial.
Per sufragar el túnel, Suïssa va crear un fons especial de finançament dels transports públics, a base de taxes als camions de gran tonatge, de drets de carburants i de préstecs.
La línia ferroviària de Lötschberg, la primera que travessa els Alps, entrarà en funcionament regular el 9 de desembre. Mentrestant, sols oferirà un servei reduït per a trens de mercaderies.
La setmana passada la xarxa de transports suïssa també era notícia perquè es va inaugurar la línia de TGV Zuric-París, que estalvia noranta minuts de trajecte als usuaris.
DIVENDRES, 15/06/2007 - 06:00h
Suïssa estrena un túnel que travessa els Alps
S'ha construït en vint-i-cinc anys
Alts càrrecs europeus es reuneixen avui a les poblacions suïsses de Frutigen i Viège per inaugurar el nou túnel del Lötschberg, de 34,6 quilòmetres, que travessa el país de nord a sud. Aquesta inauguració tanca la primera etapa de les noves línies ferroviàries alpines, després de vint-i-cinc anys d'haver-se projectat i d'onze anys de perforació del túnel. L'obra ja ha costat 4.500 milions d'euros, un 14% més del pressupost inicial.
Per sufragar el túnel, Suïssa va crear un fons especial de finançament dels transports públics, a base de taxes als camions de gran tonatge, de drets de carburants i de préstecs.
La línia ferroviària de Lötschberg, la primera que travessa els Alps, entrarà en funcionament regular el 9 de desembre. Mentrestant, sols oferirà un servei reduït per a trens de mercaderies.
La setmana passada la xarxa de transports suïssa també era notícia perquè es va inaugurar la línia de TGV Zuric-París, que estalvia noranta minuts de trajecte als usuaris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada